داستان خوانی:

 دانش آموز می تواند به انتخاب خود و خانواده و با کمک معلم یک کتاب داستان را بخواند و خلاصه آن را با دستخط خود بنویسد مشخصات کتاب حتما در صفحه اول گزارش دانش آموز نوشته شود. دانش آموزان می­توانند از کتایخانه یا دوستان خود، کتاب را به امانت بگیرند. 

داستان نویسی :

دانش آموز می تواند با توجه به علاقه و رغبت خود در هر موضوع دلخواه داستانی را با دستخط خود بنویسد ودر صورت علاقه و متناسب با آن نقاشی هایی را هم ترسیم نماید. همچنین دانش آموز می تواند گزارش سفر عید خود را به صورت مصور یا غیر مصور با دستخط خود بنویسد. دانش آموز می تواند پای قصه مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها ویا سایر افراد بنشیند و ضمن شنیدن قصه آن را با دستخط خودش در قالب کتاب داستان باز آفرینی نماید. 

داستان گویی :

دانش آموز می تواند داستانی را با تخیل خود ویا از روی متن، روایت کند وصدای خود را ضبط نماید ویا صدا و تصویر خود را در هنگام روایت داستان یا نمایش، ضبط نماید. 

نمونه ها: 

1- ایجاد یک موقعیت جدید برای بچه ها تا با قرار دادن خود در آن موقعیت داستان بنویسد. 2- تغییر پایان داستان هایی که خوانده اند بطور دلخواه و ترکیب آن ها با مظاهر زندگی خود و باز نوسی و بازخوانی داستان 3- تبدیل موجودات غیره زنده به زنده( جاندار پنداری) در داستان گویی . داستان خوانی و داستان نویسی 4- طراحی داستان مصور 5- طراحی نمایش عروسکی طبق داستان های نوشته شده . 6- تبدیل زندگی نامه شهدا ، بزرگان علم و ادب و . به داستان 7- جمع آوری قصه های کهن به صورت یک کتاب داستان 8- نوشتن و یا روایت کردن آرزوه های به صورت داستان 9- نوشتن و یا روایت کردن خاطرات عید به صورت داستان ۱۰- ضبط صدا و یا فیلم براری برای مهارت داستان گویی و داستان خوانی با استفاده از موسیقی و تقلید صدا 10- دانش آموزان مشاهدات خود را که در ایام نورزوزهنگام مسافرت، تفریح، دید و بازدید و . دارند بصورت داستان درآورده و یا اینکه با افرادی که در زمینه داستان های قدیمی و جدید اطلاعات دارند مصاحبه نموده و داستان آن ها را بصورت مکتوب خلاصه نویسی یا به صورت داستان گویی اجرا کنند. 

❌تذکرات: 

1- نکات دستوری و نگارشی در متن داستان های نوشته شده رعایت گردد 2- از زبان عامیانه در داستان نویسی ، داستان گویی و داستان خوانی استفاده نشود. 3- داستان های نوشته شده کپی و برگرفته شده از اینترنت نباشد. 4- دانش آموز در داستان گویی و داستان خوانی از فن بیان مناسب برخوردار باشد. 5- همکاران محترمی که پیشنهادات و فعالیت های جدید و خلاقانه جهت طرح عید و داستان در سه حوزه داستان نویسی، داستان گویی و داستان خوانی ارائه و اجرا نمایندتقدیر نامه دریافت می نمایند. 6- اجرای برنامه خلاق در طول سال تحصیلی بر اساس رویکرد عید و داستان و استفاده از آثار دانش آموزان در کتابخانه کلاسی


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها